Reklama na Facebooku – czy to się opłaca?

facebook-ads-tutorial

Całkiem niedawno zdecydowałem się na promocję stworzonego przeze mnie portalu za pomocą kampanii reklamowych na Facebooku. Nigdy wcześniej nie wykorzystywałem płatnych reklam, opierając się jedynie na tych, które w ten czy inny sposób udało mi się pozyskać za darmo. Nie chciałem wydawać zbyt dużo na tę kampanię promocyjną. Miał to być rodzaj testu sprawdzającego, czy taka forma reklamy przyniesie akceptowalne rezultaty. Wyniku nie mogłem więc w jakikolwiek sposób przewidzieć – wszystko miało być wielką zagadką.

 

 

Założenia

Całkowity budżet: 15 zł

Cel kampanii: polubienia strony (fanpage’a)

Grupa docelowa: mężczyźni z Polski, w wieku 13 – 28 lat, lubiący 16 wybranych przeze mnie gier komputerowych

Szacunkowa wielkość grupy docelowej: około 560 000 osób

 

Wyniki

Czas wyświetlania reklamy: 6 dni, 14 godzin i 46 minut

Całkowity zasięg reklamy: 2 996 osób

Kliknięcia w reklamę: 70

Polubienia strony: 54Średni koszt polubienia: 0,28 zł

 

Podsumowanie

Nie jestem w stanie wydać jednoznacznego osądu na temat skuteczności promocji na Facebooku, gdyż nie mam możliwości porównania jej z innymi kampaniami reklamowymi. Patrząc na temat całkiem subiektywnie odnoszę wrażenie dobrze wydanych pieniędzy. Wybór grupy docelowej i możliwości zawężenia jej do tych osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane prezentowaną przeze mnie treścią, pozwalają znacząco podnieść skuteczność reklamy. Stosunkowo niewielki budżet pozwolił mi pozyskać całkiem zadowalającą ilość fanów, o których na samym początku istnienia fanpage’a często bywa trudno (liczba znajomych jest ograniczona). W dodatku Facebook zasugerował mi, że moja reklama trafiała do odbiorców lepiej niż 85% reklam „tego typu”. Chyba powinienem być zadowolony? 😉